初めての関西国際空港

先日、ドイツへ帰る妹を見送りに、初めて関空へ行きました。どうってことない普通の空港でした。夏休みなのに、空いていた気がします。開港以来10年間、ずっと赤字だったわけね。
I went to Kansai International Airport for the first time in my life the other day to see my sister off to Freiburg. The airport wasn't crowded at all even though the summer vacation for kids had already started. No wonder it had been warrowing in red ink for 10 years since its opening.

帰りのバスは、貸切状態。
I was the only passanger in the bus returning to Uehonmachi.
 

関空は、毎年平均11.7mずつ沈んでいるらしい。大阪人とイタリア人のデザイナーという組み合わせで造った時点で、それもしょうがないかなと思いました。良くも悪くも、適当だもんね。
The KIX island is sinking into the sea 11.7m/year on average. Since the airport was designed and built by Osaka people and an Italian designer, it sounds inevitable (I have nothing against Osaka people or Italians; in fact I like both of them very much).


前日、妹の新しいPCのセットアップをしていたせいか、寝不足気味だったので、爆睡しました。
I slept like a log(!?) on my way back since I had to work on my sister's PC until 3 AM the night before.

Windows Vista Businessから、Windows XP Professionalにダウングレードしたのでした。
We had to downgrade the new PC's OS from Windows Vista Business to Windows XP Professional.